Je dôležité mať dobré média, ktoré nás ovplyvňujú v ...rozhodovaní?
Idem akurat pisat o filozofovi menom Aristoteles. Rozlišovať štyri príčiny toho, že niečo je.
Moderná doba to zredukovala. Účelovú veda neberie do úvahy.
Skôr ide o zisk.
Teda napr lekár, keď chce dôveru od pacienta a chce, aby sa vyzliekol, príčina môže byť v tom, že doktor je stvorený, je doktor, vie sa pohybovať, dostať sa ráno do ambulancie, má cieľ zarobiť, aby prežil a možno chce i pomôcť - chce dobro.
Podobne makler, sprostredkovatel, v takom klišé príklade, zdôvodňuje svoju činnosť príkladom i právnika.
Aj vo filme zoberie občas zbytočnú zákazku, keď tam je nejaká sympatia, chce pomôcť.
I človek za pokladňou tam môže byť nielen pre peniaze, ale poteší sa, že rožok decku chutí.
Či predajca v banke (obchod ako obchod) možno chce tiež dobre, je odborník, tiež tam nie je len pre peniaze, že na neho tlačia zhora aby ponúkal každému i poistenie.
Ľudia podľa tej knihy Gorila skôr tolerujú to, že mocní ich okrádajú, klamú im...cez média...
Zlé je podľa mňa, že nejdú voliť, lebo s tým práve mocní rátajú (mocní sa boja), a volia tých istých, čím im dávajú moc.
Tolerujú zlo.
Volieb sa boja mocní najviac.
Aristoteles tiež v Etike Nikomachovej tvrdil, že etické je, keď sa snažíme byť dobrí a dobro nachádzame v spoločnosti. Je teda pre neho úplne prirodzené, že každý občan je i politik, politicky činný si usmerňuje svoje práva, bezpečnosť, slobody...
Je nepochopiteľné, keď 40% ľudí nejde voliť, berie to ako pózu a púšťa nitky zo svojich rúk práve rôznym šialencom pre radosť, Daný človek potom chodí do práce ,tridsať rokov (a nie na protesty, na ktoré má právo) a potom sa čuduje, že nemá od poisťovne daný liek za dobrú cenu, či čaká na potrebnú operáciu v poradovníku aj nejaký ten polrok, či pár rokov. Či sa jej nedočká...Veď už pre mocných neprodukuje ani to poistne....
Sloboda je dar. Rozhodovanie má svoje pravidlá a voľby sú súčasť kultúry, hry...